תשתית ניהול אחודה
תשתית ניהול אחודה
"שולמן ישלם"? - על העלות הישירה והעקיפה של ניהול אנרגיה ב-Data Center
"שולמן ישלם"? - על העלות הישירה והעקיפה של ניהול אנרגיה ב-Data Center
CA Technologies Delivery: המחויבות ללקוח לא נגמרת במוצר
CA Technologies Delivery: המחויבות ללקוח לא נגמרת במוצר
CA CLOUD COMMONS
מאת :לירון יונה, מנהלת קו מוצרי ניהול השרות CA Technologies ישראל
מה זו תכנית עבודה שנתית?
אפרת מנצור, סמנכ"ל שירותי ייעוץ ושמוליק רייך, סמנכ"ל תפעול
תכנית עבודה שנתית כוללת את כלל הפעילויות, הפרויקטים והמשאבים הארגוניים) תקציב וכח אדם) המתוכננים לשנת התקציב, והיא נבנית לאור ובהלימה ליעדים האסטרטגיים של הארגון.
בכדי לפשט את הנושא, ניתן לאמר כי תכנית עבודה שנתית מחלקת את עוגת המשאבים הארגוניים לאזורי הפעילות והפרויקטים השונים על פי עדיפות שנגזרת מיעדי הארגון ובהתאם לאילוצים מוכתבים. עבודה על פי תכנית עבודה שנבנתה כנגזרת מהיעדים העסקיים של החברה תבטיח התפתחות החברה כפי שהוגדר על ידי הנהלת החברה, מכאן, חשיבותה העצומה.
"חלוקת העוגה"
בכדי לדעת איך מחלקים את העוגה צריך קודם לדעת מה גודלה והרכבה, כך שבדרך כלל תהליך תכנון תכנית העבודה השנתית מתחיל מהנהלת החברה (Top Down), הקובעת מס' קווים מנחים לגבי השימוש במשאבי הארגון (תקציב וכח אדם) והגדרות כגון הרכב התקציב במושגי תקציב השקעות (CapEx) ותקציב שוטף (OpEx) ובנוסף נקבעים לוחות זמנים לשלבי תכנון התכנית ולאישורה.
תכנית עבודה שנתית - "חיה ונושמת"
בעבר היה מקובל לראות בהכנת תכנית העבודה השנתית אירוע חד פעמי, אשר מטרתו אישור התקציב השנתי וחלוקתו לפעילויות השונות. בשנים האחרונות, הולכת ורווחת התפיסה כי תהליך בניית תכנית עבודה שנתית הוא תהליך רציף והמשכי בו, לאחר אישור התוכנית, עוברים לשלב הביצוע והדיווח של התוכנית, אשר הופכת לתכנית "חיה ונושמת" ומשקפת במהלך השנה דרישות חדשות, שינויי תעדוף ואף שינויי תקציב כתוצאה מאילוצים שונים ומצורך הולך וגובר לספק מענה מהיר לדרישות לא מתוכננות, כגון שינויים רגולטוריים. התוכנית השנתית הופכת לבסיס לתכנון השנה הבאה ובהדרגה תכניות שנתיות הופכות לנדבך בתוכניות רב שנתיות.
מדוע זה מסובך?
כמעט בכל ארגון גדול מתקיים תהליך של בניית תכנית עבודה שנתית, רובו מתנהל על פני מס' רב של מערכות ארגוניות ותוך שימוש ניכר בגליונות Excel רבים המשמשים כמעט את כל בעלי העניין בתהליך.
מרחיבים את הביזנס. יחד.
אסטרטגיה מנצחת במארג השותפים
מאת: אייל ברש, מנהל שותפים, CA Technologies ישראל
לי זה לא יקרה
לי זה לא יקרה
המשכיות עסקית צריכה להוות היום תנאי סף הכרחי לאלו אשר מעוניינים בפתרון גיבוי הולם
טלדור תקשורת, גלסהאוס ו-CA - "שלמות הפתרון"
Definitions for completeness
The state of being complete and entire; having everything that is needed.
הקשחת שרתים - Access Control
הקשחת שרתים - Access Control
מאת: אורן טלמור, Senior solutions architect, דתנין
הזדהות חזקה - האתגרים והמענה
הזדהות חזקה - האתגרים והמענה
מאת: עודד צור, CISSP, מנהל תחום מוצרי אבטחת מידע, CA Technologies ישראל
CA Control Minder for Virtual Environments
הפתרון
היתרונות הבולטים של CA CMVE מאפשרים:
אתגרי המיינפריים ופתרונותיהם
אתגרי ה-Mainframe ופתרונותיהם
פתרון אחוד לניהול תהליכי השירות והתשתיות, תנאי הכרחי לניהול מערכות IT ארגוניות – דמיון שהפך למציאות
פתרון אחוד לניהול תהליכי השירות והתשתיות, תנאי הכרחי לניהול מערכות IT ארגוניות – דמיון שהפך למציאות
ניהול איכות שירותי מיחשוב
ניהול איכות שירותי מיחשוב
מאת: מארק טוך, יועץ טכנולוגי בכיר, CA Technologies ישראל
מיקסום הערך העסקי של IT
מיקסום הערך העסקי של IT
אספקת שירותים מבוססי ענן
אספקת שירותים מבוססי ענן
מחלום למציאות מדומה בעולם פיתוח התוכנה
מחלום למציאות מדומה בעולם פיתוח התוכנה
מאת: אסף אחי מרדכי, יועץ טכנולוגי בכיר, CA Technologies ישראל
מיחשוב מוכוון צרכנים
ככלל, מיחשוב מוכוון צרכנים מעניק למחלקת המיחשוב הזדמנות לחולל מפנה בשירותי המיחשוב הפנימיים והחיצוניים ולהפוך אותם למקורות ערך עבור הארגון.
מרכז הנתונים המודרני: עסק כלכלי לכל דבר
מרכז הנתונים המודרני: עסק כלכלי לכל דבר
שיחה עם לירון לקס, מנהל תחום שליטה ובקרה, נטקום לקראת CA Expo 2012
ספר על הארגון בו אתה עובד
"נטקום, מקבוצת מלם תים, פועלת מזה למעלה מ- 22 שנה כאינטגרטור תקשורת ואבטחת מידע והינה מהמובילות בשוק הישראלי. החברה מתמקדת בהבנת צרכי הלקוח, בתכנון ויישום של מערכי תקשורת, אבטחת מידע ופתרונות שו"ב (שליטה ובקרה) מתקדמים. לנטקום שש התמחויות ליבה: Networks & IP Services,NG Datacenters, Security, IT Management ,Unified Communication ו- Contact Centers. בנוסף, מציעה נטקום מגוון שירותים משלימים ופתרונות ורטיקאליים ייחודיים למגזרי הטלקום, הביטחון, הממשלה, הפיננסים, הבריאות ועוד.
הקיץ הזה , בשל מחסור החשמל הצפוי, תצטרכו לפנות ל- CA
ראיון עם גרנט בילבאו, מנהל תחום Energy & Sasteinability אירופה ב-CA Technology
מהו האתגר שעומד בבסיס הפעילות של החטיבה שלך ב-CA?
"ראשית, אפתח בלוגיקה: אם עסקים נסמכים על IT..IT נסמך על אנרגיה - הרי שארגונים נסמכים על אנרגיה!
עקב מחירי האנרגיה המאמירים נאלצים מנהלים של מתקני מיחשוב ומרכזי נתונים ברחבי העולם להקדיש תשומת לב רבה יותר לשימוש באנרגיה. צריכת האנרגיה למטר רבוע של מרכז נתונים טיפוסי עשויה להיות גבוהה עד פי 30 מצריכת האנרגיה למטר רבוע של משרדים רגילים. האנרגיה אף הופכת לגורם שמגביל את תפוקת המיחשוב במרכזי הנתונים, כאשר במקומות רבים עוברים לטכנולוגיות תשתית מתקדמות דוגמת וירטואליזציה, צפיפות מיחשוב גבוהה וסביבות אחסון. כדי להפעיל מסדי ציוד בעלי צפיפות גבוהה נדרש כוח רב יותר, והעלייה בחום הנפלט מציוד החומרה במרכז הנתונים מגדילה את צרכי הקירור. ללא קירור הולם ואספקת כוח מתאימה נתונה הזמינות של שירותי המיחשוב בסכנה. האם ניתן להיעזר בטכנולוגיה כדי למטב את ניצולת האנרגיה ולשלוט, אחת ולתמיד, בהוצאות התפעול - תוך הגברת הזמינות?
בעבר, הסוגיות של מחיר האנרגיה וזמינותה לא הטרידו במיוחד את מקבלי ההחלטות בארגונים, משום שהאנרגיה הייתה בשפע ומחיריה לא היו גבוהים. כיום, המציאות שונה לחלוטין, והבעלים של מתקני המיחשוב ומנהליהם מחפשים טכנולוגיות שיסייעו להם להתמודד עם מחירי האנרגיה המאמירים. כך נוצרות הזדמנויות לטכנולוגיות חדשניות, דוגמת ניטור מפושט והטמעה של אמצעי בקרה רחבי היקף, שמוסיפים לניהול האנרגיה ממדים חדשים של תובנות ובקרה, מסייעים להגביר את הזמינות של שירותי המיחשוב ותורמים לצמצום של הוצאות התפעול".
מהם היתרונות של ניהול אנרגיה?
"היתרונות של הגישה החדשה לניהול האנרגיה הם עלויות תפעול נמוכות יותר, זמינות גבוהה יותר וקיימות. הפחתת ההוצאות מסייעת לארגונים להשיג רמות גבוהות יותר של תחרותיות ורווחיות, במיוחד בענפי תעשייה שמתאפיינים בצריכת אנרגיה גבוהה, דוגמת מתקני מיחשוב. לשיפור בצריכת האנרגיה נודעת חשיבות רבה, משום שבקרוב יעלה הביקוש לאנרגיה ברחבי העולם על יכולת האספקה. מקור האנרגיה הנפוץ ביותר הוא דלק שמבוסס על פחמן. חברות עסקיות שרוצות להישאר תחרותיות חייבות לצמצם את צריכת האנרגיה, והטכנולוגיה ממלאת תפקיד חשוב בהשגת יעד זה".
למרות ההישגים החשובים בתכנון ציוד בעל צריכת כוח נמוכה יותר, הוכפלה צריכת הכוח
"נוכח הגידול העצום בהיקפם של מתקני המיחשוב, בשילוב עם הצמיחה באסיה, נוצר צורך חסר תקדים בניהול ובקרה של צריכת האנרגיה. אפילו בתחום מרכזי הנתונים, ההיקפים העצומים של ציוד החומרה, ההתקנים והשירותים שצורכים כוח עולים על כל התחזיות. אין ספק שחייבים לנקוט באמצעים טכנולוגיים להשתלט על השימוש הגובר, והצעד הראשון הוא לזהות את הרכיבים העיקריים שצורכים אנרגיה".
הגברת הזמינות וצמצום הוצאות התפעול ופליטת הפחמן
"לבקרה על השימוש באנרגיה במרכזי נתונים ומתקני מיחשוב נודעת השפעה ישירה על השורה התחתונה ועל הוצאות התפעול. נוכח מחירי האנרגיה המאמירים, צמצום ההוצאות הוא המניע העיקרי למרבית התוכניות לשימור אנרגיה. ניהול יעיל של האנרגיה תורם גם להגברת הזמינות וחוסך השבתות לא מתוכננות שנובעות ממחסור בכוח הנדרש להפעלת המערכות והקירור, במיוחד בתנאים של צפיפות גבוהה ושימוש בווירטואליזציה".
קיימות
"שימור המשאבים הטבעיים למען הדורות הבאים הוא יעד חשוב בפרויקטים רבים לניהול אנרגיה. במשך תקופה ארוכה מדי עשתה החברה האנושית שימוש לא זהיר במשאבי הטבע, וכיום, נוכח המחירים המאמירים והאספקה המוגבלת ברחבי העולם, אנו חייבים לפעול בצורה נכונה יותר. הקפדה על הקיימות ושמירה על הסביבה חייבות להימצא בראש סדר העדיפויות, וניהול תפעולי של האנרגיה יכול לספק נתונים חשובים שמסייעים לשפר את ביצועי הקיימות".
תדמית ומוניטין
"מהקונים במרכול ועד לבעלי המניות של החברה - כולים בוחנים בזכוכית מגדלת את היחס של חברות ואנשים לערכי הקיימות ושימור האנרגיה. בארגונים חייבים לוודא שלא ייתפסו כרשלנים או בזבזנים, ושבמידת הצורך יוכלו להציג ראיות לפעילויות הקיימות. בעזרת פיתרון מרכזי לניהולתפעולי של האנרגיה, מדדים, נתונים, תרשימים ודוחות אפשר להמחיש היטב לציבור כיצד מתקדמות פעילויות הקיימות של הארגון".
מהם הפתרונות לניהול אנרגיה של CA?
"ל- CA יש שלושה פתרונות:
ecoMeterCA ניהול אנרגיה לריכוזי מחשוב (DataCenter) בזמן אמת. ecoMeterCA אוכף את מדיניות הארגון והרגולציה על מרכזי המחשוב של הארגון ומסייע להוכיח שהארגון עמד בתמורה שנצפתה להשקעה (ROI). בסביבה העסקית הנוכחית, מנהלים של מרכזי נתונים ומתקני מיחשוב אינם יכולים ליישם בצורה יעילה שיטות לחיסכון באנרגיה ללא מדידה שוטפת של התוצאות. חיסכון בהוצאות תורם לשורה התחתונה של הארגון, וצעדים מתאימים לחיסכון באנרגיה עשויים לצמצם את הוצאות האנרגיה בשיעור של 20 עד 50 אחוזים - חיסכון משמעותי לכל ארגון, בכל סדר גודל.
CA ecoDesktop, לניהול אנרגיה בתחנות הקצה , מסייע ל אכיפת מדיניות חיסכון בחשמל לפי פרופיליתחנות/תפקידים/מיקום רכיב זה מייצר חסכון משוער של 20 יורו לתחנה לשנה! לדוגמא- למעלה מ-36% מתחנות העבודה נשארות פועלות כל הזמן כולל בסופשבוע. החסכון שנמדד עם הסגירה שלהן הוא 30$ לתחנה לשנה! במספרים מצטברים – מיליוני דולרים בשנה.
CA ecoGovernance, מערכת ניהול עמידה בתקני אנרגיההמנהלת את תוצאות החסכון באנרגיה בהתאם לרגולציה. מסייע לניהול מידע בתחווום הקיימות (Sustainability)ומאפשר מיפוי ארגוני גמיש.
מה היתרון שבעבודה עם מוצרי CA?
CAלקחה את המתודולוגיה של ניהול ה-ITהמובילה שלה ויישמה אותה בניהול האנרגיה תוך שימוש בנסיון הרב שצברה וביכולות התצוגה שלה. במקום לעבוד עם שורה ארוכה של ספקי פתרונות המתמחים , כל אחד בתחום צר אחד מאפשרת CAללקוח לעבוד עם ספק אחד שמציג סט של פתרונות החל ברמת תחנת העבודה, דרך מרכז המחשוב ועד לאכיפת מדיניות הרגולטור, וכל זאת בסנכרון מלא בין הרכיבים המרכיבים את פתרונות CA.
האם תוכל לאפיין את הלקוחות המאמצים ראשונים את הטכנולוגיה לניהול אנרגיה?
הלקוחות הראשונים הם , כמובן, בעלי מרכזי מחשוב גדולים דוגמת בנקים, חוות שרתים גדולות , ארגונים מבוזרים בעלי סניפים רבים ברחבי העולם – כולם מראים חסכון משמעותי עם הטמעת פתרונות לניהול אנרגיה. אני יכול לציין מספר חברות דוגמת Tesco, קייפ ג'מיני , BBVבנק ועוד.
הטמעת Identity Management – מה שפשוט, פשוט עובד
מאת: דודי גלדשטיין, Sr Services Consultant, CA Services
מערכת ניהול זהויות בארגון (Identity Management) הינה מערכת חוצת ארגון, הן בפן הטכנולוגי והן בפן הארגוני. בראש ובראשונה מטרת המערכת היא לאפשר ניהול אחיד ומרכזי של ישויות המשתמשים בארגון, במערכות המידע השונות. לאחר הטמעה מוצלחת, עתידה המערכת לחבור למערכות המידע בארגון, להחיל, לעדכן ולשפר תהליכים בארגון, וכן להשתית סדר בישויות המשתמשים במערכות המידע.
לאור העובדות לעיל, נגזר על תהליך הטמעת מערכת לניהול זהויות בארגון להיות מורכב, אך מנגד, להוות פתרון מוצלח המספק ROIנרחב.
להלן 6 כללי אצבע אשר עתידים להקל ולפשט את תהליך ההטמעה והקליטה בארגון:
1) קליטת ישויות משתמשים – הטמעת מערכת ניהול זהויות עלולה ליצר מצב ביניים, בו חלק ממשתמשי הארגון מנוהלים במערכת ניהול הזהויות בארגון וחלקם לא. יש להימנע ככל הניתן ממצב ביניים זה ולשאוף להטמעת וקליטת כלל ישויות המשתמשים בגל אחד. במידה והטמעת וקליטת ישויות משתמשים בגל אחד אינה אפשרית, מומלץ לתכנן מספר גלי הטמעה על פי חתך משתמשים מסוים, אשר השלמתם תכסה את כלל אוכלוסיית ישויות המשתמשים בארגון.
2) פונקציונאליות מינימאלית – ביסוס שלב ההטמעה על פונקציונאליות מינימאלית של המערכת. כאשר כלל ישויות משתמשי הארגון יוטמעו ויקלטו במערכת, החלת שינויים, שיפור פונקציונאליות והטמעת מודולים נוספים אותם מספקת המערכת, יהיו קלים ופשוטים יותר.
3) משתמשי הארגון – קודש הקודשים – חשוב להימנע ככל הניתן מהפרעה ופגיעה בישויות משתמשי הארגון. רצוי וכדאי שתהליך הקליטה וההטמעה של ישויות המשתמשים במערכת ניהול הזהויות יהיה בלתי מורגש ושקוף ככל הניתן. שיתוף הפעולה במקרה זה יהיה גדול יותר, שכן גורמי הארגון אינם מעוניינים להסתכן ולהיות מעורבים בתהליך הקיים עבורו "באזז" שלילי.
4) הרחבת המערכות המנוהלות – לאחר שלב הטמעת ישויות המשתמשים מגיע שלב הרחבת היריעה. כלומר, הרחבת סל המערכות בהן מנהלים ישויות משתמשים. אופציה אחת הינה כינוס מספר רב ביותר של מערכות – באופציה זו נבחר דווקא את מערכות המידע הקלות לקליטה, שכן נרצה לקלוט מספר רב של מערכות, על מנת לכסות כמה שיותר מבחינה כמותית. אופציה נוספת הינה קליטה של המערכות הרגישות לארגון, המערכות בהן חשוב לארגון לנהל בהן ישויות משתמשים אך אינן דווקא קלות לקליטה. אומנם אופציה זו מכסה מעט מערכות אך מפצה באיכותן וחשיבותן לארגון.
5) ישויות משתמשים חריגים – תהליך הטמעת ישויות משתמשים, מטרתו לקלוט ולכנס את ישויות המשתמשים לעמידה בקריטריונים ובקונבנציה מסוימת. ישויות המשתמשים אינן זהות, ועלולות לכלול קונבנציות שונות/ אי סדר/ תווים בעיתים וכדומה. במטרה למנוע פגיעה בתהליך ההטמעה וקיצורו ככל הניתן, מומלץ לדאוג ולטפל בחריגות מבעוד מועד. ניתן לבצע זאת בשני חלקים. חלק ראשון - זיהוי הפערים, וחלק שני - טיפול בפערים בצורה מרכזית. על שני השלבים הללו להתבצע טרם ביצוע תהליך הטמעת וקליטת המשתמשים בפועל במערכת ניהול הזהויות בארגון.
6) הנהלת הארגון – מחויבות הארגון ובראשו מנהליו הינה קריטית, שכן לעיתים, פעולות חוצות ארגון ומאתגרות תפיסה הינן כורח המציאות בהטמעת מערכת לניהול ישויות בארגון, ומחייבות קבלת החלטות אסטרטגיות ורתימת כלל הארגון.
--------------------------------------------------------------
*הכותב הינו בוגר יחידת ממר"ם, בעל ניסיון של 8 שנים בתכנון, ארגון וביצוע פרויקטי תשתית, בדגש על תחום התקשורת ואבטחת מידע. ביצע מספר פרויקטי הטמעה של פתרונות ניהול זהויות בארגונים גדולים בארץ ובעולם.
עובד ב-CAישראל כשנה.
ראיון עם עודד הר אבן, PMO חטיבת ה-Delivery, CA ישראל
מהו PMO?
אורן דאבי, Proceed: "התשתית הטכנולוגית של ה-Clarity של CA מכילה בתוכה מתודולוגיות Best practices מהארץ ובעולם"
ספר על הארגון בו אתה עובד
"פרוסיד (Proceed) הינה חברת ייעוץ ואינטגרציה המסייעת לארגונים מרובי פרויקטים לממש את הפוטנציאל שלהם דרך יישום פתרונות לניהול ותהליכי בקרה. אנו מספקים קשת פתרונות הכוללת מתודולוגיות Best Practices מהארץ ומהעולם, מיקור חוץ ויישום כלים טכנולוגיים מתקדמים כגון: Clarity ו-MS Project.
לקראת כנס CA Expo 2012 שיחה עם טליה יואלי, מנהלת פעילות דתנין
ספרי על הארגון בו אתה עובדת?
"דתנין (datanin) היא חברת אינטגרציה ושירותים מקצועיים (professional services)בתחום אבטחת המידע, המהווה שותף ואינטגרטור מוביל של מוצרי אבטחת המידע של חברת CA, תוך התמחות בניהול גישה, ניהול משתמשים והקשחות.
אנו מספקים פתרונות "טיילור–מייד" ללקוח, בהטמעה וביישום מוצרי תכנה מורכבים. מומחי דתנין אשר רכשו ידע טכנולוגי ייחודי, ברמת מומחיות גבוהה,מלווים את מחזור החיים של המוצר מתחילתו ועד סופו, כולל ליווי שוטף בתחזוקה ותמיכה, בזמני תגובה מהירים - על פי SLA מוגדר. בנוסף מציגה דתנין יכולות פיתוח והתאמה ברמת הקוד המייחדות אותה בתחום האינטגרציה.
דתנין נוסדה בשנת2004 על ידי צוות מומחים בתחומי האבטחה והאינטגרציה, מאז הקמנו, ואנו מקימים ומתחזקים מערכות אבטחת מידע, בארגונים גדולים ובינוניים בישראל ובחו"ל. בין לקוחותינו שלושת חברות הסלולר הגדולות, חברות טלקום, בנקים מובילים, חברות מובילות בתחום הבריאות ועוד. משרדי החברה ממוקמים בהרצליה, ואנו פועלים בארץ ובעולם על פי צרכי לקוחותנו".
אילו מוצרים של CA אתם מטמיעים אצל הלקוחות?
"אנו מתמחים בפתרונות בתחום ה-Access Control and Management וה-Identity Management. כמו כן, צברו אנשינו נסיון רב בהטמעה של פתרונות WAM ממשפחתSite minder של חברת CA. אנו מובילים טכנולוגית את הפרוייקטים הגדולים ביותר בישראל בתחום ה- Identity Management של חברת,CA תוך שימוש בכלל המוצרים המהווים את חבילת ה- ,IDMשמציעה החברה. בימים אלה אנו נמצאים בעיצומה של הרחבת ההיצע שלנו למוצרי הענן של CA: נגזרות של מוצרי האבטחה הפיסיים, מוצר אבטחה לסביבות וירטואליות, כמו גם מוצרים חדשים של חברות שנרכשו על ידי CAבתחומים של הזדהות חזקה ומוצרי ענן נוספים".
מדוע בחרתם לעבוד עם CA ? מה הערך המוסף ש-CA נותנת לשותפים שלה?
"חברת דתנין הולכת יד ביד עם חברת ,CA מיום הקמתה בשנת 2004. ההתמחות של דתנין בפתרונות בתחומי ה- Access Control and Management, Identity Management הפכה אותה לשותף טבעי לחברת CA, שהיא מובילה עולמית בתחומים אלה. במהלך השנים האחרונות שימשה דתנין שותף משמעותי בפרויקטים מוצלחים רבים, המשלבים את סל הפתרונות של CA, בארגוני אנרטרפרייז: כל חברות הסלולר, בנקים מובילים, גורמי בטחון ועוד.
החיבור של דתנין כחברה המתמחה במתן professional services, ניהול פרויקטים ברמה הטכנולוגית והארגונית, ומתן תמיכה מקצועית וליווי גם לאחר הטמעת המוצרים, עם CA המספקת טכנולוגיות מובילות, best practice המבוסס על מאות פרויקטים בעולם, ובעיקר שיתוף פעולה ומסירות גדולה, יוצר סינרגיה וערכים מוספים משמעותיים, ועבורנו כשותפים הוא שילוב מנצח".
מהם לדעתך המוצר/ים פורץ/צי הדרך של CA המבדלים אותה ממתחרותיה?
"לחברת CA סל פתרונות רחב בתחומי ניהול ואבטחת מידע, אשר מספק ללקוחותיה מענה כולל בבית אחד. בנוסף מספקת חברת CA מטרייה רחבה של תמיכה הן ללקוחותיה והן לשותפיה. יחד עם זאת המשאבים הרבים המושקעים על ידה במחקר ובפיתוח מוצרים מציבים את CAבחזית הטכנולוגיה בתחומה.
אחד התחומים בהם מובילה CA הם הפתרונות שלה בתחום ה-WAM, הן בהיבטים טכנולוגים והן בהיבט של נתח שוק. פתרונות ה- WAM מבית CA מספקים מענה אחוד לכל היבטי הזיהוי, ההרשאות,הניהול והאודיט של אתרי ווב ארגוניים, תוך מתן ROI ברור ושיפור רמת אבטחת המידע בצורה משמעותית".
מדוע הטמעת מוצר ניטור אפליקטיבי היא שואב אבק ולא Smartphone?
מדוע הטמעת מוצר ניטור אפליקטיבי היא שואב אבק ולא Smartphone?
מאת: איתי כהן, Services Consultant, CA Services
בעולם של פעם היה לכל כלי שימוש אחד: כוס לשתיה, מגהץ לגיהוץ, ושואב אבק לשאיבת השטיחים. מאז ועד היום ההתקדמות המתמידה הביאה לאיחוד פונקציות ולמזעור הכלים שלנו, כך שהיום בכיס של כל אחד מאיתנו יש מכשיר שהוא טלפון, נגן מוזיקה, מצלמה, רדיו, שעון ועוד.
באופן דומה גם כלי התוכנה המודרניים מסוגלים לספק מספר שימושים בכלי אחד. בפרט פתרון הניטור האפליקטיבי של CA: CA Application Performance Management(בשמו הקודםCA Wily) מסוגל לספק יכולות ניטור אפליקטיבי למגוון רחב של טכנולוגיות ובמספר רב של רבדים, אשר יכולים לספק ערך לארגונים במספר רב של תרחישי שימוש. אם תרצו: זה ה-Smartphoneשל עולם הניטור.
למרות כל יכולות אלה, פריסה והטמעה של פתרון ניטור אפליקטיבי איכותית תענה באופן מיטבי רק על אחד מתרחישי השימוש. למה לא לענות על שניים או יותר במקביל? הרי אם זה מסוגל לעשות גם וגם כדאי לקבל את הכל, לא? מיד אציג מספר תשובות לכך. למען הפשטות נשווה בין שני תרחישי שימוש נפוצים של CA-APM: לדעת כיצד התוכנה שלי עובדת, כלומר - האם הכל מתפקד כשורה? לדעת לפרטים כיצד עובדת האפליקציה, כלומר - מה מקור הבעיות שלי?
להלן שלוש סיבות מדוע הטמעה צריכה להתמקד באחד מתרחישי שימוש אלה ולא בשניהם יחדיו:
משתמשים שונים: לדעת כיצד התוכנה שלי עובדת הינו תרחיש שימוש הדומה יותר לניטור התשתיות הקלאסי. פתרון שכזה יתמקד באנשי הבקרה והתפעול של הארגון, והערך האמיתי בו יהיה בסביבות הייצור. לעומת זאת, פתרון אשר מצביע על מקור הבעיה יבוצע בדרך כלל בסביבת בדיקות, ויצריך כוח אדם מקצועי ברמת מהנדס או ארכיטקט, בעל היכרות מעמיקה האפליקציה על מנת לפענח ולהבין את התוצאות.
אופן היישום: פתרון לצרכי בקרה יתמקד במבט חיצוני על האפליקציה והשירותים השונים. בדרך כלל פתרונות מסוג זה יכללו את פתרון ניטור חווית המשתמש -CEM: Customer Experience Manager- אשר יספק רמת דיוק גבוהה יותר לזמינות וביצועי השימוש של המשתמש באפליקציה. לעומת זאת פתרון לצורך זיהוי מקור הבעיה יספק נתונים מסוג אחר וברמת פירוט אחרת, ממש ככלי מחקר אשר מאפשר למשתמש לפי דרישה לבוא ולחדור עמוק יותר לתוך האפליקציה בחיפוש אחר הבעיה.
רמת מידע לעומת תקורה: שני הדברים שנמצאים תמיד ביחס הפוך בפתרונות ניטור אפליקטיבי הינם רמת פירוט המידע המתקבל, אל מול התקורה שכלי הניטור מייצר על האפליקציה. איזון זה מושפע מאופן הגדרת הכלי, אך כמובן צריך להיגזר ראשית מתרחיש השימוש שנקבעו למערכת. כלי ניטור אפליקטיבי אשר מוטמע לצורך זיהוי מקור הבעיה בדרך כלל מוטמע לאחר שכבר ישנן בעיות עם האפליקציה, ולכן שם הדגש הרב יותר יהיה על מידע נרחב, ופחות עניין בתקורה שהניטור מייצר.
מהסיבות הנ"ל בהטמעה של פתרון רב-יכולות, ובפרט CA-APM, מומלץ להפריד בין הטכנולוגיה למתודולוגיה. למרות שהכלי מסוגל לספק יכולות רבות, דווקא עדיף לייצר הטמעה של כלי בעל פונקציה אחת, ולתת מענה איכותי עבור פונקציה זו. התמקדות זו תשפיע על אופן היישום הטכנולוגי, על התוצר הסופי ותשפר את סיכויי ההצלחה של ההטמעה. לאחר הצלחות אלה יהיה ניתן לבצע הרחבה של הכלי לשימושים נוספים בארגון.
אלעד אלתר, מנהל תחום שו"ב בקבוצת NessPRO מספר על פרויקט ליישום מערכת לניהול השירות אצל אחד מלקוחותיה הגדולים של נס
אלעד אלתר, מנהל תחום שו"ב בקבוצת NessPRO מספר על פרויקט ליישום מערכת לניהול השירות אצל אחד מלקוחותיה הגדולים של נס
הפרויקט ליישום מערכת ניהול השירות, שצויין לעיל, שילב מספר מערכות לצורך יצירת פתרון מלא לניהול נכסי ה-IT ותהליכי העבודה של אגף המידע והמיחשוב בארגון.
שי און, מנכ"ל CA ישראל: "נמשיך לצמוח גם השנה בכ-10% - הן במכירות והן בכוח האדם"
אני מעריך שנצמח השנה בכ-10%, הן בהיקף המכירות והן בהיקף כוח האדם", כך אמר שי און, מנכ"ל CA ישראל. לדבריו, הסיבות לצמיחה אותה הוא צופה הן "הגידול וההרחבה הצפויים בפעילות שלנו במיחשוב ענן ובתוכנה כשירות (SaaS), כמו גם הפנייה החדשה שלנו לארגונים בגודל בינוני".
און התראיין לאנשים ומחשבים לקראת הכנס השנתי שעורכת החברה ללקוחותיה. דובר המפתח בכנס יהיה ויליאם (ביל) מק'קרקן, נשיא CA העולמית, שמגיע לישראל זו הפעם השלישית.
לדברי און, "המנמ"רים מרוכזים כיום ברתימת ה-IT ליצירת ערך עסקי גדול יותר לארגון שלהם. הסיבה לכך היא שהם נדרשים לספק שירותים טובים יותר תוך קיצוץ בתקציבים שלהם. המציאות הזו, שמכתיבה לעשות יותר בפחות, הופכת את מיחשוב הענן לכורח".
"המנמ"רים מבינים את התועלות הנובעות מקבלת שירותי IT באופן ממוכן", הוסיף. "בין אם מדובר בתשתית או בתוכנה, ה-IT מסופק כיום כשירות. גם אם הארגון מספק את השירותים הללו באופן פנים-ארגוני וגם אם באופן חוץ-ארגוני, מנמ"רים נדרשים לאמץ פתרונות ניהול בתחומי התכנון, המיכון ואבטחת המידע, שיאפשרו להם לספק את השירות ולהשיג תוצאות עסקיות טובות יותר. מהיכן יסופק השירות וכיצד הוא יסופק? אלה הם פרטים קטנים בתמונה הגדולה, שבה המנמ"ר יעביר עוד ועוד תחומים לאספקה כשירות. המיקום שבו מאוחסן השירות - בחוץ או בפנים - הופך ללא רלוונטי. כך, המנמ"רים יוכלו להתרכז בצרכי הארגון ובדרישות המשתמשים, ולא בתשתיות".
פנייה ל-SME
און ציין, כי CA העולמית החליטה החלטה אסטרטגית לפיה, לצד הפעילות רבת השנים מול ארגוני אנטרפרייז, היא תפנה לפלח השוק של ארגוני הביניים. "אנחנו מציעים לו מערך פתרונות המוכוון לצרכים שלו, ובהתאם - גם לתקציבי ה-IT הצנועים יותר שלו", אמר. לדבריו, "יש לנו מוצרים רזים וזריזים המיועדים לקהל זה, על בסיס רכישת נימסופט (Nimsoft), המהווה מערכת שליטה ובקרה (שו"ב), ניטור היישומים וניהול השירות - כל זאת על גבי פלטפורמה מודרנית, עם הטמעה מהירה ועלויות פחותות".
החברה, אמר און, מקדמת את נושא ה-SaaS "בעיקר בקרב ארגונים בינוניים וקטנים, כאלה שלא השקיעו הון רב בתשתיות ה-IT שלהם, בהיבטי נדל"ן, ציוד וכוח אדם". תחום פעילות נוסף אותו און ציין הוא שירותים מנוהלים לספקים (Managed Service Provider), "יחד עם שותפינו העסקיים, נס ישראל ומלם מערכות מקבוצת מלם-תים, שמציעים את מוצרי CA כתוכנה כשירות, ענן במיקור חוץ ללקוחותיהם".
תחום פעילות חדש של החברה הוא ניהול האנרגיה במרכזי המיחשוב. "עלות האנרגיה עולה כל הזמן, יש לארגונים תלות מוחלטת בחשמל, זהו נושא בטבורו של עולם בכלל ובעולם ה-IT בפרט", אמר און. "לכן, CA נכנסה לתחום ה-DCIM (ר"ת Data center infrastructure management - ניהול התשתיות של מרכזי המיחשוב). מעבר לניהול תשתיות ה-IT אנחנו מבינים ורוצים להנחיל הבנה זו ללקוחות, כי נדרש לנהל באופן חכם את האנרגיה בדטה סנטר ובתחנות הקצה, כל זאת בהתאם לרגולציה, לרבות מדידת האנרגיה, ניהול מיזוג האוויר והתאורה, ולאחר מכן לחבר בין ניהול האנרגיה לניהול ה-IT. בניהול נכון, ניתן לצמצם את צריכת האנרגיה ב-20%-25% בשנה".
הוא הסביר, כי "הטיפול בנושא צריכת האנרגיה הביא לכך שאנחנו מנהלים כיום דיאלוג עם גורמים בנוסף למנמ"רים, דוגמת מנהלי התפעול וסמנכ"לי הכספים בארגונים. אלה גורמים שהופכים להיות קריטיים בכל נושאי ההתייעלות והחיסכון בארגון".
און סיכם באמרו, כי "לצד הפעילות המסורתית שלנו בעולם ניהול תשתיות המיחשוב יש לנו כמה שדות פעילות חדשים שאותם אנחנו מוסיפים למערך היכולות שלנו: ניהול שירותים וירטואליים של שירותי IT, יישומים לניהול השירותים, ניהול צריכת האנרגיה והיצע מיחשוב ענן ותוכנה כשירות לארגוני ביניים ולספקי שירותים".
ראיון עם אבי זגדון ואייל קדם, מנכל"ים משותפים בטקמיינדCA – EXPO 2012
1 ספר על הארגון בו אתה עובד
חברת טקמיינד הינה יזמית טכנולוגית. מתודת העבודה הייחודית לנו מאפשרת להתמזג עם כל לקוח ולהביא לו ערך מוסף עסקי, תהליכי וארגוני. אנו מנהלים פרויקט מתחילתו ועד הטמעתו. הבנה יסודית של הבסיס לדרישת הלקוח, ניתוח טכני של האתגרים המוצבים בפרויקט, שיבוץ האנשים הנכונים ביותר לביצוע המשימה ובסופו של דבר האתגר שמוצב בפני כל אחד וביחד, הם המפתח להצלחתינו!
אווירת המשפחתיות בחברה גורמת לכל אחד מאיתנו לעמוד באתגרים המוצבים בפניו בדרך הטובה ביותר בה הוא יכול. תחושת השייכות והאחריות המשותפת מהווים גורם משמעותי שדוחף ומניע.
הניסיון הייחודי של אנשי טקמיינד, כל אחד בתחומו, מאפשר לנו לבנות ללקוח פתרון המותאם לצרכיו בדרך הטובה ביותר, תוך התחשבות בסביבה הייחודית של הלקוח. היכולת של טקמיינד למצות את היכולות של המערכות הקיימות בארגון ולממש תהליכים לצד פיתוחים מורכבים היכן שנדרש, משלימות את היכולות החברתיות והאווירה המיוחדת השוררת בתוך טקמיינד ובין טקמיינד ללקוח.
2 אילו מוצרים של CA אתה מטמיע אצל הלקוחות שלך?
Service Assurance: Nimsoft, Spectrum , eHealth, NetQoS, SOI, Wily, VPM, Service Automation, Unicenter
Service Management: CMDB, CCA, Service Desk , ITCM
3 מדוע בחרתם לעבוד עם CA? מה הערך המוסף ש-CAנותנת לשותפים שלה?
חברת CAמגיעה עם סל של פתרונות וחדשנות טכנולוגית. חברת טקמיינד שחרטה על דיגלה, להטמיע טכנולוגיות מובילות עם הטמעת ייחודית לצרכי הלקוח, מצאה ב CAאת החלק שהתאים לה בפאזל העסקי. סיבה נוספת, שותפות אמיתית מבוססת על הגינות, יושר, פתיחות ונאמנות וגם בנושא הזה השותפות לאורך השנים מדברת בעד עצמה.
4 מה לדעתך המוצר/ים הפורץ/צי דרך של CA שמבדלים אותה ממתחרותיה?
הדרך של CAהיא הייחודית, זו לא הטכנולוגיה או המוצר שפורצי דרך אלה השיטה שלה לבחור תחומים "חמים" לבצע רכישות ו/או לפתח פתרונות ולנסות להיות הראשונים שדוחפים את הנושא בשוק – זה היתרון התחרותי של CAבכל נקודת זמן.